Säsongssummering 2C

En lång vinter är lider mot sitt slut och det är dags för bokslut och sen blicka frammåt. Det har vart blandade framgångar här på Rymdgatan men som en allmän slutsats kan man väll säga att säsongen har gått i oturens tecken. Allt från långvariga skador till hemska förkylningar med mera med mera. En som verkligen inte haft det där sista lilla flytet är mannen på 2C, åtminstone om man ska tro hans webbrapporter:

Evertsbergsrännet
"Lite strul i starten då min stav gick av efter bara någon kilometers åkning och en vurpa i fel läge gjorde att jag inte slutade bättre än på 18:e plats. Dock i ett knallhårt startfält och med en ledning på ca 20 sekunder efter halva loppet kört, då jag körde på lite på den lite utanför spåret på de lilla isen som fanns. Tyvärr slets fästet bort i denna stund och jag fick staka hem till Evertsberg igen."

 Marcialonga 
"Denna gång blev slutplaceringen efter en incident och en väggning på 27:e plats. Känslan efteråt måste jag säga är lite bitter efter att ha känt en stor vittring på top 10 med bara marginalen på fel sida sträcket."

Engelbrektsloppet
"Dock tappade jag tätkänning från toppen och ner då jag märkte att mina skidor inte var dom bästa för dagen och kanske inte heller min kropp för den delen heller."

Skinnarloppet 45km
 "När vi kom bort på det mest kuperade biten körde min rygg ihop sig och jag trodde jag var tvungen och få bryta. jag fick då definitivt släppa tätklungan och glida sakta framåt."

Vasaloppet 90km
"Själva loppet vart väldigt struligt för mig med ett tidigt stavbrott uppe på myrarna. Sen hade jag inte särskilt bra glid då jag tappade mycket i utförsbackarna och gjorde att jag hamnade långt bak i fältet."

SM 4*10km
"Min egen instats var inte något att hurra över direkt då jag hade riktigt ont i magen hela loppet."

SM 50km
 "Dom 5 milen kändes ändå riktigt roligt att köra tills jag kände att jag hade dåligt glid i den långa utförsbacken. Sen blev ja lite pigg i ca fem minuter och sen var jag död kan man säga."



Kommentarer
Postat av: dåliga skidor

måste ge honom lite cred för att komma på så många olika bortförklaringar

2009-03-31 @ 23:52:46
Postat av: 30b

"då jag körde på lite på den lite utanför spåret på de lilla isen som fanns"



Hans svenska verkar ju fan sämre än hans skidor:D

2009-04-01 @ 14:38:27
Postat av: 30b

"då jag körde på lite på den lite utanför spåret på de lilla isen som fanns"



Hans svenska verkar ju fan sämre än hans skidor:D

2009-04-01 @ 14:38:53
Postat av: Åsarnabrud Lisa den korta

Vad är de jag ser grabbar!! Varför är ingen av er anmälda till Piteå?? Är de bara Robin som ska åka?? Har ni andra redan börjat avsluta säsongen??

2009-04-01 @ 16:00:03
URL: http://asarnabrudarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är ju bra att han har så mycket att skylla på hela tiden=)

2009-04-01 @ 16:02:22
URL: http://emmawii.blogg.se/
Postat av: 14d

haha sköna bortförklaringar. Nej inget piteå... det är liksom över nu

2009-04-01 @ 17:02:40
Postat av: 28c

våra bortförklaringar är slut så det är därför vi inte kan åka upp.. men ni får ta väl hand om 26d där uppe!

2009-04-01 @ 20:48:07
Postat av: 2c

Men vad är det här?? Ja fan, jag kan vraken savta eller åka skdoir..ja nu får det vara slut på säsongen! Bruks nästa...

2009-04-02 @ 19:53:08

Vill du säga nått?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback