Grattis Fredrik Persson!

Resultat från totalen och etapp 3 på fjäll-ol 2008
Avgörande kontrollen där vi gav bort bronset till Fredrik Persson och hans kamrat.

Idag avgjordes Fjäll-OL med den tredje och sista etappen. Den var 27 550 m och en stigning på 590 höjd meter. Ett lag hade en större ledning från de övriga lagen som låg väldigt samlat inför jaktstarten.

Vid den 6:e kontrollen var ställningen den att lag 11 och 13, med 14D och 2C i var sin patrull, hade bästa tid och därmed tagit in 7 min på täten samt 10 min försprång på efterkommande lag. Därefter skedde en drastisk vänding med 7 min bom följt av en "enklare miss" på närmare halvtimmen, då den klungledande och kartläsande 2C rundat "fel berg". Han kommentar efteråt lydde:
- Tack vare den lite mindre täta dimman, som rådde i området, kunde jag se dalen vi skulle upp i för att runda höjdpartiet. Men tyvärr kunde jag inte se den lite mindre "rätta vägen" och hanmade lite fel. Ibland har man lite otur i sluten på loppen efter en sådär 3-4 h löptid. Fast jag var ju jätte pigg! Så det måste ha vart mycket otur i det hela.
Vi ger istället ett stort grattis till Fredrik Persson som lyckades ta till vara på deras misstag och plockade in de 10 minuterna och mer där till. Där med kunde de ta hem bronsmedaljen med råge och ett par nya Swix stavar för besvären. Grattis Grattis!

Vi kan bara säga till måra teammember: Bättre lycka nästa gång!


Kommentarer

Vill du säga nått?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback