Avgörande bevis - Innebandy är en hobbyaktivitet

I torsdags skrev fotbollsspelaren Henrik Larsson på för innebandyns superligalag Helsingborg - och redan på söndagen är det dags för debut. Tränare Mikael Karlberg presenterade på lördagen sin trupp till hemmamatchen mot Jönköping och i den finns ”Henke” med. ”Det här ska bli riktigt kul”, säger Larsson i ett pressmeddelande.

”Det är en intressant utmaning för mig och det ska bli spännande att se om jag återigen kan prestera på hög nivå i en annan idrott än fotboll. Det är ju trots allt rätt många år sedan jag spelade innebandy i högsta serien.”
Tränare Karlberg är nöjd med sitt nyförvärv: ”Henrik har imponerat på träningarna och jag tycker att han tillför så mycket till laget att han ska vara med i truppen till söndagens match”, säger han.

Det här måste ju vara, likt ett DNA-bevis i en brottsutredning, avgörande för att innebandy är en hobbyaktivitet och ingen idrott.

Tänk hur det skulle se ut om Foppa bestämmer sig för att satsa på längdskidor efter att hockeykarriären är över. "-Det var ett tag sen jag körde längdskidor men det ska bli en skoj utmaning att få möta de bästa åkarna i världscupen"
Herregud det funkar liksom inte, det förstår vilken simpel leksing som helst.

Lägg ned innebandyn. Pinsamt, pinsamt och åter pinsamt



Kommentarer
Postat av: 14a

haha plasthockey är ett stort skämt!!

2008-11-22 @ 18:44:09
Postat av: 14d

alltså det är en aktivitet för dem som vill verka sportiga och vara lite coola och samtidigt dricka sprit på högsta möjliga nivå!

2008-11-22 @ 20:00:53
Postat av: 26d

med andra ord verkar det vara en sport som passar dig bra, 14d =)

2008-11-22 @ 23:27:09
Postat av: 14d

Någon mer som tycker 26d pratar om sig själv här?

2008-11-23 @ 12:39:01
Postat av: 96b

nej

2008-11-23 @ 14:12:00
Postat av: 18 A

Tror helt klart 26 kände sig träffad, därav "påhoppet".

2008-11-23 @ 14:28:52
Postat av: 26d

Kan hända att det passar mig bra men för 14d måste det ju passa som handen i handsken enligt beskrivningen ovan.

2008-11-23 @ 19:10:00

Vill du säga nått?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback